Sunday, April 29, 2012

MANUSIA DAN PILIHAN

Assalamualaikum.

Apa khabar dan salam Ahad yang permai. Seperti yang kita sedia maklum, hujung minggu better duduk rumah sebab aura Bersih tak habis lagi. Aku risau tak balik rumah je nanti.

Eherm, baiklah aku bukan nak sentuh tentang Bersih pun, bosan sebab apa yang diberitahu dalam berita jam 8 dan video Youtube sangat berbeza. Jadi fikir2 lah sendiri ya ? Baiklah refer pada tajuk di atas sebab aku taknak type balik. Okay dah baca ? Tak boleh baca sila mengeja dan kalau tak mampu sila pergi mampus okay ? Good boy !!.

Baiklah, seperti teori keperluan manusia oleh Abraham Maslow, manusia mempunyai satu rasa fikiran yang selalu menjadi dilema dalam diri mereka iaitu PILIHAN atau dalam bahasa orang putih nya CHOICES. Bahasa Sri Lanka aku taktau sebab aku IC biru okay ?. Mengapa pilihan selalu menjadi dilema kita sebagai manusia ? Yelah dah lama pilihan mesti ada dilema kalau takda dilema takdanya pilihan. Tak paham, baca lagi atau eja beramai ramai okay ?.

Manusia mempunyai pilihan yang terlampau banyak samada dari sekecil kecil dilema nak beli kasut Macbeth Black Midnight atau baju merch latest Hatebreed *ini aku punya dilema lah* sehingga dilema nak kahwin 4 *eherm censored*. Jadi macam mana nak menghadapi dilema ini ? Adakah dengan menyanyi karok lagu Nelly dan Kelly Rowland which to happen to have the same title or duduk diam2 makan ubi kayu cicah gula ? Sebenarnya tak susah mana pun nak membuat pilihan asalkan ada 3 perkara ASAS iaitu
  1. TEGAS
  2. BERANI MENANGGUNG RISIKO
  3. HATI KERING *basah tak digalakkan sebab nanti takut ter inzal pula HAHAHA*
Baiklah aku nak merujuk dalam scene kita pula, pilihan di sini pada dasarnya ialah bebas memilih utk mendengar, mengaplikasikan dan mendendangkan lagu2 kegemaran kita walau apa genre sekalipun ianya DANGDUT sbb c'mon Amelina zaman zaman muda seksi apa ? Mas Idayu jangan ckp lah ter inzal sikit kadang2 HAHAHAHA. Jadi sebenarnya itu merupakan perkara basic atau asas dalam muzik. Takkan nak jadi macam orang kat Republik Korea Utara hari hari dengan folk music ? Rabak kepala jugak weh ! So, marilah membuat pilihan bijak, hindari inflasi *ehhh*. Aku tahu kadang2 aku ada gak terkutuk genre lain seperti KPOP dan aku katakan mereka pondan, well aku x kata music mereka pondan tp penampilan mereka dengan rambut kaler macam macam warna dah seperti funfair tak laku dan Joker tercekik tali sauh kapal lagaknya. Tapi dressup code memang okay lah aku tak nafikan sedikit pun. Tapi walau apa pun itu PILIHAN masing2 jadi aku hanya duduk tepi makan nasi lemak lauk sotong ajelah sambil terkebil2 mendengarkan adik aku nyanyi lagu Hands Up macam jampi serapah Jawa bunyi lirik dia. Walau apa pun manusia itu macam macam ragam nya dan kita hanya perlu duduk diam dan tgk aje tanpa ckp sepatah pun. Jangan diganggu selagi mereka tidak melepasi batas agama Islam itu sendiri. Dan perlu ingat bila tgk KPOP nafsu kene kunci sebab biasalah artis2 KPOP macam Yoona dan seangkatan akan pakai baju atas dari bontot masing2 jadi kadar percentage utk inzal dan basah adalah sangat tinggi. Maka pakai lah pampers Mr. P *ehhhh lagi*. 

Walau apa pun genre yang dipilih *macam gua 60an pun layan beb* kenalah dijaga adab dan susila nya. Nak dengar Black Metal pun boleh asalkan tidak mengikut apa yang ditulis dalam liriknya. Allah dah beri kita akal fikiran kenapa tidak digunakan ? Gua pun dengar Behemoth dengan Dimmu Borgir juga beb AHAHA. Jadi have fun tp dalam keadaan yang tenang serta tidak inzal dan sama waktu dengan nya okay ?

Hidup Scene Malaysia ! Hidup Bersih !! *ehhhh*

No comments:

Post a Comment