Friday, April 6, 2012

SAPA YANG POSER ?



Suatu petang yang damai di sebuah venue gig terkemuka di Malaysia.

Budak Baru (BB) dan Mosher Kental (MK) sedang enjoy mendengar alunan persembahan live sebuah band baru nak up di Malaysia * nama dirahsiakan*. Tiba lah ke part yang dinantikan iaitu mosh all way out.

BB : "Yearghh" (kaki menaik naik sampai terkena si MK)
MK : "CELAKA NAHAROMM kau siap kejap lagi. Tak reti mosh nak mosh eh ?" *seraya membalas dengan tendangan kungfu Berus Gigi
BB : "Adoih, bang apa nie bang tendang belakang saya ? Mak bayar zakat tau bkn zakar"
MK : "Yang kau dah xtau mosh duduk ah tepi menyibuk buat apa ? Dasar poser, puihhhh"
BB : "Bro cantek sikit bahasa lu, lu ingat wa masuk free je ke ? Wa bayar lah"
MK : "So ? Kau tak puas hati ? Nak lawan pedang ?"
BB : 'Meh la sapa yang goyang ? Mentang2 lu dah lama lepak gig sesuke je nak tendang orang"

Maka terjadilah pergaduhan, sampai terpaksa dileraikan orang ramai di dalam venue tu. Namun atas dasar tak puas hati lagak seperti Israel mengebom Palestin, mereka sambung kecelakaan mereka di luar venue pula. Dah sampai berdarah bengkak benguk semua ada lah kt muka memasing. In the end geng2 mereka berdua masuk dan bukak langkah sehingga 2 puak bergaduh atas alasan simple NAHAROM iaitu TAK RETI MOSH/HEADBANG.

Apa kimak sangat perangai korang nie ? Lepak gig orang nak enjoy tapi kalau dah sampai bengkak lebam mcm dalam cite ROCKY IV apa cer weh ? Masing2 nak tegakkan benang yang basah ? Pedang pun berlendir lagi nak tegak kan apa weh ? Sudah2 lah kerja korang yang tak bertamadun nie. Yang budak baru dengan perangai kampung * itu aku boleh terima sbb aku pun budak baru* tapi yang budak lama nie *(lama ke ? -__-*) kenapa dan aku tegaskan KENAPA nak tunjukkan kononnya diri tu lama sangat dalam scene ? Apa mak bapak kau dlu crew SEARCH ke ? Tolong pasangkan kabel gitar bebudak As Sahar ke sampai nak sikit2 ckp orang lain poser ? Ke mak kau orang beranak kan korang dengar terus Langsuyr ? C'mon la people be rational lah, organizer buat gig nak unite kan kita semua, korang pun sibuk canang2kan united we stand divided we fall pelancau tu semua tp kau orang sendiri busuk kan etika tu dengan perangai beruk kau orang tu acano ? Mana pergi semangat brotherhood yang korang dok canang sampai buat group kt FB bersepah2 tu kalau atas alasan simple mcm nie pun sampai dah tak boleh tgk muka masing2 ? Kalau betul kau dah lama lepak gig and banyak acquintance apa salah nya korang AJAR bdk2 baru nie dengan apa itu HC sebenarnya. Bkn tendang depa kat kepala semata mata tak reti mosh BAHALOL ! Macam budak2 sekolah betul.

Satu lagi aku nak habaq la kan. Ada 2 3 orang yang tak boleh tgk satu movement tu bergerak bebas. Maksud aku macam contoh pergerakan Straight Edge. Siap kutuk2 kat FB apa cerita tu ? Now aku faham kalau kau org maksudkan kalau pun dia sXe dia ada nafsu, betol tu semua tp diorang restraint benda tu sampai satu tahap yang membolehkan mereka melakukan apa yang di abide dalam etika straight edge itu sendiri iaitu kalau nak buat sex kena kahwin. Dalam Islam pun ckp macam tu kan ? Now aku taknak sentuh pasal agama semua lah sbb benda nie dah basi. Wikipedia pun ada benda alah nie so baca sana jelah ya :)

Walau apa pun aku cuma nak korang tahu takda poser takda lah kita. Biarkan kalau dia tak reti mosh atau headbang. Lepas abis semua keluar dari venue cari balik budak tu slow talk sama sama. Kalau dia xnak dengar lantak pi kat dia sebab manusia camtu tak lama pun dalam scene. Tgk Popo sudah lah. Nak jadi model dah dia HAMBOIHHH jilaka betul bunyi dia.. Apa pun selamat bergembira dengan gig gig akan datang di KL City nie okay :)

Sebelum aku mengundur diri, jika post ini menyinggung hati sesiapa aku cuma boleh kata PERGI MAMPUS sama kau. Manusia Mudah LUPA dan sebab itu aku buat post ini :). Kalau terasa aku nie kerek apa lg nak aku katakan sebab inilah aku. SARCASTICALLY FUNNY

Sekian Assalamualaikum :)

*abang nak tgk Angela Gossow weh !!! Naik naik nafsu abang HEHEHEHE*

No comments:

Post a Comment