Wednesday, April 25, 2012

SAMMAEL ABRAHAM

Assalamualaikum..

Pertama sekali aku ingin mohon maaf jika dah lama tak update  dan review band band kat Malaysia ini. Terlampau banyak sebenarnya, tetapi kali ini aku bukan nak review tentang sejarah band atau ape ape jelah yang korang rasa bersangkut paut. Tetapi kali ini aku nak review satu single terbaru yang dirilis kan oleh satu nama yang besar dalam sirkit death metal especially kat negeri utara iaitu Ipoh, Perak iaitu *drum rolls*



SAMMAEL ABRAHAM

Gua sebenarnya respect mereka nie sebab they had produced something that literally split our ear drums to pieces. Bermula dengan single "This Is The End" memang blast gila. Adunan vokal dan instrument yang balanced pada pendapat aku memang membuatkan aku rape the replay button banyak kali. After that enter the second single "Your Time Has Come" and boom ! itu dia aku terus meroyan 2 hari 1 malam replay lagu depa setiap kali balik kerja HAHAHA. Seperti 1st single tadi, 2nd single ini juga mendapat tempat di hati aku *selepas Behemoth "At The Left Hand Ov God of course HAHAHA* .

Okay aku tahu single tu dah lama tapi its something good kan ? So aku rasa tak salah aku review dari segi pendapat aku lah sebab ini blog aku so SUKA HATI AKU LAH kan ? . Okay enough said lah, secara konklusinya mereka akan release EP dalam masa yang terdekat, so kalau nak tau bunyi yang sebenar dalam EP itu sila usha preview single mereka iaitu "Sacrilegion" di sini *Sacrilegion PREVIEW* and tell me what you guys think okay ?. 

Baiklah, 1st aku tengok depa secara live ialah masa Gegey Fest 2011 kat MAPS Solaris Dutamas. Time tu aku sing along "This Is The End" dengan cara paling celaka dan kelakar skali. Tak sama dengan lirik dia langsung HAHAHA dan aku rasa Yap mesti tergelak2 punya HAHAHA. Apa pun thanks lah Yap sebab pass the microphone to me and let me sing my lungs out HAHAHA. 1 year has passed by and aku hargai that special moments, dah macam 1st date lagaknya KAHKAHKAH. 

Apa pun Sammael Abraham is the real deal for me. Kalau depa nie semua nie power, korang tgk pulak anak didik depa Nothing Underneath pulak. CELAKA HABIS gua ckp lu, JAHANNAM ! HAHAHA. Gua nak tgk lg depa semua live tp takde rezeki lagi so doakan aku dpt tgk depa sama ada kt KL or kat their home ground iaitu Ipoh. Last shout aku pada mereka ialah stay metal and stay brutal brothers. Korang adalah something this country needs for. A fresh start and fresh air in Malaysian Music Industry. Jangan biarkan gadis2 pop bermaharajalela menebarkan kecelakaan. Bagi mereka rasa bahang aura METAL. Beri mereka rasa aura HEADBANG ARMY !!! *arghhhhhhhhh hail !!!*

Sekian saja post berdarah dari Ampang untuk kalian semua. Baca dan renungkan bagaimana mereka berada di posisi sekarang. Bukan hanya sekadar berdiri di depan judge dan composer mainstream dan terlolong2 sehingga mereka rasa mereka dah jumpa artis yang dicari *well just saying*

Assalamualaikum

ALL HAIL !  \m/\m/ 

P/S : Depa BUKAN Freemason :)


No comments:

Post a Comment